Det här med att kunna säga Nej..

Jag har varit hästfri nu i snart 2 veckor. Folk frågar mig vad jag gör nu när jag inte har hästen hemma, jag måste ju ha massor med tid över? Kryper du inte på väggarna?. Och jag svarar att jag gör Så Lite Som Möjligt och Nej Absolut Inget kryp på väggarna, snarare tvärtom. Och fasen vad jag får säga nej till mycket saker. Personalfest, en annan häst som behöver ridas - kanske du vill rida den nu när din egen är på kollo?, fester osv osv. Men nej, jag vill faktiskt inte det. Jag tar igen 4 år av stress och hets, sömnlöshet, måsten... Jag älskar det! Jag är i grunden ganska lat av mig och kan med lätthet ödsla 13 h på en ny serie som just kommit ut på Netflix. Men det finns väldigt sällan tid till det. Jag har dessutom andra omgången av halsont på 2 veckor så jag BEHÖVER förmodligen ta det ganska lugnt.
Det får mig att reflektera över hur vi lever våra liv. Alla dessa måsten. Gymma, rida, jobba, har varit mitt liv de senaste månaderna. Jätteroligt såklart men Fan vad hetsigt egentligen! Så nä, nu när jag kan ta det lugnt så tänker jag verkligen göra det. Missförstå mig rätt, jag rider gärna din häst en annan gång, jag går gärna på personalfest, eller festar med kompisar men just nu passar det inte MIG.

Det är skönt att kunna säga nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0