Alltså kolla på honom!

Sakta men säkert blir Fillekillen modigare och modigare! Yohanna @yohannaeventing har gjort ett mastodontjobb med honom!

Tävlingen i Nynäshamn gick över förväntan, endast ett stopp i terrängen. Det trodde varken hon eller jag...

Sen fick han komma hem på bete i 3 veckor. Jag satte igång och red honom i 2 veckor sedan fick han åka tillbaka till Yohanna en månad. I helgen startade de igen, denna gång i Leksand och inledde med en snygg dressyrrunda som gav 64% och återigen en felfri hoppning. Dock lite för spännande hinder i terrängen, Fille blev utesluten på nästsista hindret. Är ändå otroligt stolt att de kom så långt! Fille behöver stanna och titta en gång innan han vågar hoppa. Hellre det tycker jag än att han stannar ut sig på ett enda och inte kommer vidare.. Han behöver bara samla på sig mer hinder på erfarenhetsbanken! Försiktig och modig är han <3 Ikväll ska de åka till Strömsholm och träna, sedan på lördag är det äntligen min tur att få hoppa terräng, sist var nog i april tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0