Dagdrömmar

Det är hyfsat lugnt här på skolan dessa tider innan sommarlov. Iallafall för mig som skolsköterska, lärarna har det lite värre.

Jag dagdrömmer mig just nu bort till en annan vardag. En vardag som jag haft, och verkligen saknar! Nämligen vardagen jag hade på Irland. Att få rida 5-8 hästar varje dag, i ur och skur.
Den enda skillnaden är att jag vill göra det på ett ordentligt sätt den här gången. Vill skaffa mig en redig hästutbildning för att kunna visa för mig själv och andra vad jag faktiskt kan! Tanken har funnits många år, ända sen Irlandstiden. Men en "riktig" utbildning har fått komma i första hand och nu har jag gjort det. Konstigt hur jag sa att jag aldrig tänker sätta mig i skolbänken igen, och plötsligt tittar jag på Flyinges unghästutbildning på nätet... Man glömmer fort! Men detta är ju verkligen något jag BRINNER för och jag skulle nog bara njuta av varje sekund om jag kom in. Tanken är att söka till nästa höst, då hinner jag öva mig lite mera =)
Kan ta tjänstledigt från jobbet ett år och skylla på 30-årskris. Vattentätt!
Det är det alternativet eller dra till Tyskland och jobba i 6 månader. Då skulle jag kunna slipa på min tyska samtidigt. Så jag ska spåna och dagdrömma lite till. Det som är bra med att bara åka till Flyinge är att jag kan enkelt ta med mig Fille då. Lite bökigare att dra med honom till Tyskland, men inte omöjligt.

Nåja, det är långt kvar till beslut behöver tas =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0