Me-time

Min enda lediga kväll i veckan utom söndagar brukar bli tisdagar eller torsdagar. De är heliga för mig. Att inte behöva åka överhuvudtaget någonstans efter jobbet är en så otroligt skön känsla.
 
Har börjat med Linas matkasse så jag pysslade med att laga en rätt ikväll. Det gick helt ok trots att jag varken hade vitlökspress eller stavmixer. Det är ju ändå mat och hundra gånger godare och nyttigare än det jag brukar laga. Vilket brukar vara lite stekt kyckling och bea med broccoli. Känner mig faktiskt piggare sen jag började med kassen för två veckor sen. 
Att inte komma hem dödstrött och less på allt och däcka i soffan som jag brukar annars, är en välkommen förändring! 
 
Att inte heller känna oro i kroppen för att man är enSam hemma är även det ett stort framsteg. Det har nog självklart en hel del att göra med att det är så länge ljust, men tror även att jag börjar landa i min nya tillvaro, Äntligen! 
 
Sista dagen på arbetsveckan är imorgon och sen är helgen här igen. Det är underbart att vara ledig på helgerna, synd bara att de går så fort. 
 
Imorgon ska jag rida, har faktiskt inte suttit på fille sen i lördags! Längtar :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0