Livets liv

Jobbet rullar på fint, ingen stress här inte. Jag gör så gott jag kan och det räcker faktiskt ganska långt! Börjar verkligen komma in i att vara skolsköterska - äntligen! Sommarlovet hägrar redan nu, trots att jag ska jobba ganska mycket men med annat. Jag gillar ju egentligen variation sålänge det inte går överstyr.

Red ut igår på Fille, då hade jag inte suttit på honom sen förra lördagen (!). Bestämde mig i sista stund att rida ut Hemmestarundan, och testa hur han är. Han var pigg, tittig med inte sådär jobbig som han kan vara så att han kastar sig över hela vägen å ner i diken om han blir "rädd" för ngt. Så fick faktiskt till en hel del galopp! Kändes kul och genom skogen på slutet av rundan så hoppade vi över lite diken och små stockar. Han hade så härlig bjudning. Glad häst och glad ryttare!

Nu är jag hästfri både ikväll och imorgonkväll så ska väl passa på att pyssla hemma i lägenheten.

Tja, Life is Good helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0