Dagens ridtur

Toppen är fantastisk just nu, mjuk och fin i kroppen, jobbar på bra i rätt form och jag får skärpa mig rätt ordentligt för att rida så bra jag kan för att störa henne så lite som möjligt. Red i dressyrsadel och då gäller det att sträcka på ryggen och benen, inte vad jag är van med som helst rider i hoppsadel, och bålen får jobba ordentligt. Sen fick jag hjälp med att hoppa ett litet kryss, och då blev det fart i märren! Efter lite glädjesprång typ 1 meter över hindret (som var max 30 cm högt, jag fick hålla i mig) så rullade det på fint, men det märktes att vi båda var lite ringrostiga på hoppfronten. Men som sagt gick det super på slutet och både jag och Toppen var hur svettiga och nöjda som helst=) Jag skulle kunna rida hela dagarna om jag bara hade tid, blir så fylld av adrenalin och glädje så jag bara älskar allt och alla i hela världen!



OBS - 2 år gammal bild! Ska återkomma med en bättre som faktiskt visar hur bra hon går numera.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0