Vår/sommar på gång. Vad har hänt sen sist?

  • Hade praktik på avd. 27 och jag stormtrivdes! Llärde mig massor och sen fick jag tillslut jobb på deras grannavdelning, 26an. Så där kommer jag jobba i sommar som undersköterska! Känner pressen, det är på allvar nu. Ser såklart fram emot det=) börjar den 20 juni.
  • Skolan lugnar sig något, blev precis klar med nästsista kursen. Nu är det en 4 veckors "smärt"-kurs. Ska bli intressant. Känns underbart att jag är i fas med allt och inte har något som släpar alls!
  • Är färdig med praktiken på Täby galopp, men kommer nog fortsätta åka dit och rida ändå, det är ju så kul. Sted 2 kursen blev framskjuten till augusti och helt ärligt så gör det mig inte så mycket. Mer tid att träna!
  • Toppen födde ett sött hingstföl den 22 mars tror jag det var. Fit for fight heter han och han ska troligtvis bli min i slutet på augusti!!!! Ska jobba hårt  sommar så jag har råd med honom =) Då de stannar kvar på stuteriet över sommaren så måste jag nu planera in att åka dit och träffa dem båda snart, saknar Toppen massor.

Annars rullar livet på som vanligt, har passat på att ligga och sola under de senaste fina dagarna (såklart efter att skolan är slut för dagen) och på kvällarna har jag druckit lite rosé med mina vänner. Var på Runsten häromdagen och kände på hästatmosfären som jag saknar innerligt. Har även varit i Bryssel där jag och Lovisa fick erfara vad "Black" hade att erbjuda. Det var helt otroligt ballt=) Längtar tills jag är klar nästa år, är så trött på studentlivet. Visst har det sin charm, men man är tyvärr lite låst. Imorgon är det målardag på Ploglandet, ska bli så mysigt!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad roligt och spännande att han ska bli din! Antar att det ska bli en hopp/fälttävlanshäst av honom..? :)

2011-05-13 @ 12:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0