Lite mer ordning på skrovet

Så, nu är jag iallafall registrerad i skolan så att jag vet att jag får fortsätta mitt sista år (finally) här. Var på intro på Stockholms sjukhem där jag ska vara nu i 6 veckor framåt. Det verkar vara ett bra ställe, kommer få tid att öva upp den "kliniska blicken" som det så fint heter.
 
Jag har dammat av min fula almenacka eftersom jag inte har råd att köpa en ny och fin en (lääängtar tills både lön och csn ramlar ner på kontot, min ekonomiska situation är nästan lika illa som den brukar vara efter julen....) och ser att mina två närmaste veckor är i princip fullsmockade. Vad som står på schemat är folieslingor (jipii, är så trött på min slitna kalufs...) på torsdag, jobbintervju på fredag, kräftskiva med korrisarna på kvällen, och på söndag ska jag och Renée åka och hälsa på hästarna i Norrtälje. Sen börjar allt om veckan därpå med praktik och diverse andra aktiviteter om kvällarna.

Börjar fundera på höstgarderoben, måste packa ner alla sommarkläder (puh!) och ta fram lite mer varma kläder. Det är ju varmt just nu men plötsligt smäller det och så är det minusgrader på kvällarna igen. Suck och bedrövelse!


Det gäller att vara beredd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0