Höstsortering

Har idag införskaffat mig flera hundralappar från att ha lämnat in gamla kläder till en secondhandbutik i början på sommaren. Kändes så kul att alla de knappt använda plaggen hade blivit köpta av nya entusiastiska människor som förhoppningsvis ska använda dem mer än jag någonsin gjorde. Återvinning is the shit!

Nu har jag gjort en grovrensning av höstgarderoben och insett att jag har lika mycket av det att göra mig av med och att jag sannerligen behöver uppdatera några nyckelplagg som en snygg höstkappa och läderstövlar. Jag inser att jag är en kass shoppare som ofta handlar med ögonen istället för med hjärnan, därav blir det att det ligger gamla lik i garderoben som jag tillslut måste göra mig av med. Nåväl, man lär av sina misstag. Mitt nya motto för vad gäller klädshopping är planering, planering, planering. Veta vad jag behöver och vad som matchar till mina andra plagg. Ofta är jag ganska sen med att plocka upp ett mode (oftast r/t pengabrist) så det är nog klokast att köpa mer stilrena och klassiska plagg. Då kan man hellre piffa till med en accessoar som är modern. Eller något, inte vet jag. Som sagt är inte mode min grej, men jag försöker!

Sist och slutligen, som alla som känner mig vet, så trivs jag ju ändå allra bäst i mina slitna grå PUMA-mjukisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0