Efterlängtad vecka

Som sagt så drog praktiken igång i veckan, jag har hunnit vara 2 dagar på SSH och jag kan säga att det är inte riktigt min grej det här med palliativ vård. Jag säger nog inte mer, man vet aldrig vem som läser och tolkar.

Igår fick jag ÄNTLIGEN håret fixat! Trött och nedstämd som bara en liten sliten varelse kan vara så gick jag till Söders Spa och satte mig i den efterlängtade frisörstolen. Jag visste att mitt hår var katastrof efter 3 månader av medveten neglekt och jag blev inte förvånad när frisörskan sa att det skulle krävas mycket jobb att få det uppljusat. Jag sa Kör bara och hon satte igång. Att hon var färgexpert och utbildad livscoach gjorde inte saken värre. Hon satte igång med hättan först, efter det folieslingor och till sist en färgning som skulle neutralisera bort de röda nyanserna. Och så klippning på det. Det var så skönt att bli ompysslad att jag knappt brydde mig om resultatet, som faktiskt blev bra. Ser lite ut som en ginger i håret med ljusa slingor varvade med mörka i en röd/brun nyans, men huvudsaken att det känns fräscht. Och det gör det! Vi småpratade om livet och universums stora gåtor och allting var bara utomordentligt mysigt. Så jag gick hem och kände mig på strålande humör. 

Senare på kvällen köpte jag en efterlängtad thairätt (har längtat heeela sommaren men inte haft råd) med cashewnötter, kyckling och wokade grönsaker och såg Pirates of the Carribbean 4 och sämre film får man leta efter tråkigt nog. Det hade räckt med max 2 st. Helst bara en.

Idag har jag varit på intervju på Nacka sjukhus för en kassatjänst. Det är ett så mysigt sjukhus och jag ska få provjobba nästa vecka! Efterlängtat det också.

Det händer mer efterlängtade saker i helgen, imorgon firar jag en sen födelsedag med familj och nära familjevänner och på söndag bär det av till Nedernäs till Toppen och Fille! Aaah så härligt det ska bli!



Han har nog vuxit sen sist, hoppas hoppas att grimmorna jag fått till honom passar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0