Ny höst - Nytt liv!

Gud jag har inte skrivit på såå länge! Har en tendens att bara skriva när jag är på topp humörmässigt. Vill inte klaga för mycket i bloggen som ändå är offentlig...

Så, vad har hänt sen sist? Hela sommaren har gått och den bestod mest av jobb, slit och tandagnisslan. Hann med en turbotripp till finland i fem dagar. Var tröttare efter resan än innan... Men det var som vanligt helt underbart att vara där. Det är så naturskönt och som alltid är det en fröjd att träffa alla släktingar som man inte hinner se så ofta! Detta år fick även Gustav, min syster Inas pojkvän följa med. Han blev expert på att prata dialekt, vilket inte alltid är det lättaste ;)

Några veckor i juni/juli hade vi också otroligt bra väder så jag hann faktiskt bli solbrun i år! Lite skönt att inte vara likblek hela tiden...

Hann även vara på Golfen två gånger. Det var som vanligt, man vet vad som väntar där men det är ju därför man går dit, så att säga!

I Juli blev jag och min vän Linda bjudna på en oförglömlig födelsedagsfest ute på Sandön där vi tältade och njöt av solnedgången. Jättetrevliga människor och fest hela natten (utom för mig och Linda som somnade tidigt. Vi var faktiskt trötta efter en hård veckas jobb). Magiskt.

I början på Augusti firade vi våra födelsedagar tillsammans hemma hos mig. Även det blev väldigt lyckat trots ett ordentligt oväder med åska och blixtar kom rakt över oss och slog ut elen en stund. Men vi tog fram sånghäftena och sjöng själva istället medan blixtarna lyste upp hela Ploglandet och den enda ljuskällen vi hade var tända ljus. När elen var tillbaka bastade och badade vi i poolen till klockan 4 på morgonen. M Y S !!

Jag har även flyttat, till ett rum på 17 m2 i Erstas korridor. Det är helt underbart! Vi bor 4 tjejer här som går i samma klass och några utbytesstudenter. Perfekt. Jag trivs som fisken i vattnet. Ska lägga upp bilder så snart rummet är färdigmöblerat.

Vad mer? Jag tror att jag har highlightat det mesta nu från min sommar. Ska försöka blogga lite mera snart igen och lägga upp lite mer roliga bilder... bara text är ganska tråkigt i längden! Har även hunnit med ett regnigt men Sjukt roligt besök på Grönan med mina homies + Lovisa. Och förra helgen var jag med Lovisa på släktkräftskiva i Arboga där vi hade långbord på ett gigantiskt höloft som även hade dansgolv. Vi dansade från 22-03 medan regnet vräkte ner utanför. Mycket rolig kväll. Hela kroppen värkte dagen efter av allt hoppande, haha!

Tror ändå att denna sommaren får ett ganska bra betyg i det stora hela. Trots att jag jobbade som ett djur i juli (1 dag ledigt på 18 dagar, och sen typ en vecka till i sträck) och trots att planerna på att åka till Gotland och/eller Halmstad gick i stöpet så har jag haft en bra sommar =) Den får betyget 7 av 10. Tack alla vänner som gjort min sommar så bra!

Den 20 augusti fyllde jag 23. Det kändes bra, jag har ju faktiskt ett till vuxenpoäng nu när jag har flyttat hemifrån, och jag känner mig definitivt klokare och mer tillfreds än förra året.

Slutligen så har jag börjat ett "nytt" liv i höst. Jag bor i stan, rider bara två dagar i veckan (abstinens på hög nivå) och har slutat åka bil! Avskyr redan kollektivtrafiken men i slutändan är det det billigaste alternativet. Jag lever verkligen ett studentliv nu och det känns underbart! Har ett extrajobb som ger lite extra inkomst. Nu ska jag även ta tag i plugget, och det behövs för vi har massor denna terminen. Tur att ämnena är så intressanta. Två år till att plugga känns bra, bring it on bara! Idag ska jag åka till KTC på SöS för att träna på att sätta PVK. Spännande, wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0