long time no see

Har varit fullt upp sen sist jag skrev! Har jobbat på mitt nya jobb som är HUR najs som helst! Fick köra Audi a1 häromdagen en hel kväll och jag trivs sjukt bra med arbetskamraterna. Sen på lördagen stod jag i Audis Showroom vid Kungsan och svarade på frågor. Måste lära mig lite mer om de andra audibilarna bara! Lite skola och häst på det. Plus en dag på hemtjänsten, i söndags. Puh!

Idag har jag köpt lite begagnad kurslitteratur. Tycker det är mycket mera värt att köpa begagnat än att betala fullpris för det. Som om man inte vill lägga pengarna på annat liksom! Sagt och gjort, när jag hade mött upp tjejen som sålde böckerna, på medborgarplasten så traskade jag nöjt in på en av mina favoritaffärer; Indiska! Där strosade jag runt lite, de har så vackra grejer där. Jag såg genast ett par fina lila gardiner och det bara sa "klick", så jag köpte dem till mitt rum. De är ganska mörka och fördelen med det är att jag då nog slipper köpa en rullgardin för att få den mörkt i rummet. Jag störs inte så mycket av att det är ljust i rummet på morgnarna så om det skulle krisa så tror jag att det räcker med att dra för gardinerna.

Mitt rum går i lila/svartbrunt, med svartbruna möbler och lila textildetaljer m.m. Tycker att det blir ganska så snyggt och det blir mysigare så fort jag får upp mina hyllor och tavlor. Ska åka en till vända till IKEA i helgen och köpa det sista. Har äntligen hunnit hämta min byrå så nu kan jag fylla den med mera kläder!
Har verkligen köpt ALLT på secondhand, och jag är så himla nöjd med det, det är så värt. Tack till alla som hjälpt mig kånka runt på möbler över halva stan.... =)

Annars då, jag har sjukt mycket i skolan just nu, men jag tror nog att det ska gå bra! Läkemedelsberäkningen är inte direkt svår, man måste bara vara noga med uträkningarna. Full pott är det som gäller för att få godkänt....

Ikväll ska jag rida lektion för Åsa, Längtar! Det var länge sen sist, men jag har övat lite i helgen och Toppen har känts fin. Hoppas på att kunna starta KM i dressyr, kaaanske hoppning senare i höst på Drevinge eftersom jag faktiskt är medlem där.

Tror inte att jag har så mycket mer att tillägga... Eller JO, förresten. Jag vill verkligen gratta min duktiga lillasyster INA som har TAGIT KÖRKORT på FÖRSTA FÖRSÖKET idag! :D :D Är en stolt storasyster =) Själv körde man upp ett par gånger för mkt... men men, vi är alla olika! Nu ska hon dra till England och köra på vänstersidan det första hon gör, haha. Vi får hoppas att hon håller tungan rätt i mun... I annat fall brukar man märka ganska fort om man får möte i samma fil! Minns själv när jag körde på Irland, jag som knappt vet vad höger och vänster är, så var jag totalt lost stundtals och fick tänka efter så det knakade ibland "Är det höger eller vänstertrafik här, och vad är vänster och vad är höger"? Hehe, härliga tider... Sen lossnade det och jag brakade iväg i min lilla skitbil på motorvägen i rätt fil!

Nu ska jag inte babbla mera, sitter egentligen och pluggar läkemedelsräkning men en paus kändes nödvändig och snart ska jag åka till stallet igen. Vi hörsssss!


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

tack kära storasyster! försök håll dig uppdaterad om vad som händer, är riktigt kul att läsa =) puss

2010-10-15 @ 21:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0