The Sky is the Limit

Igår gjorde jag en busig grej på jobbet. Jag fick ett ryck och började googla på "galoppstall sverige", och en tråd på bukefalos kom upp som ledde till Catharina Vång. Så jag klickade mig till hennes hemsida (http://www.freewebs.com/ullbolstahorseracing/index.htm) och den var verkligen jättefin och bevittnade om en seriös galopptränare utanför Uppsala. Jag läste runt på hemsidan lite och vips så ringde jag henne och frågade om hon kunde ta emot mig två veckor i juni på praktik! Hon lät positiv och jag frågade även i farten om det var möjligt att få ta med en egen häst. Det kunde vara möjligt, men hon visste inte om hon hade några stallplatser så det fick vi prata om sen. Men iallafall! Jag mejlade henne efter samtalet och skrev in datumen som jag kunde komma så hon ska bara kolla dem och sen ge besked=) Så himla spännande! Jag behöver två veckor praktik nämligen för att kunna anmäla mig till steg 2 (amatörtränarlicens) kursen och även riderfarenhet till att kunna anmäla mig till kursen för amatörryttarlicens. Det är något jag har funderat på länge och inte kunnat släppa, så nu tog jag tag i saken och jag hoppas innerligt att det blir av! Wish me luck!

Idag var jag i stallet i fem timmar. Hopps... jag hade inte direkt bråttom hem. Är ensam hemma och ska egentligen skriva en hemtenta. Lycka till med det säger jag bara! Tre timmar och en chipspåse senare är det enda jag lyckats producera detta, och ett till inlägg på stallbloggen på stallremi.blogg.se, för den som är intresserad. När jag kom hem så gick jag direkt till duschen för at blöta håret, och körde i minst en deciliter silverschampo som jag gnuggade in i mitt hår. När det löddrade fint överallt så lät jag det sitta i 20 minuter, allt enligt frisör Annichens råd. Annichen har hästar i stallet där jag rider och pluggar till frisör så hon kan de flesta nödknepen om man gör såna dumheter som jag gjorde igårkväll. Det hjälpte faktiskt! Nu är jag enligt mig själv sjukt fin i håret, allt det gula fula är borta, och jag har även sparat ca 1000 kronor minst på att slippa på gå till en riktig frisör. Underbart! Ska underhålla med att tvätta kontinuerligt med silverschampot och låta det sitta i typ fem minuter varje gång jag duschar.

Jag lär nog hinna skriva ett till inlägg innan denna uppesittarkväll är till ända, om jag känner mig själv rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0