Nytt år, nytt liv!?

Känns lite så. Har nytt jobb sen i januari där jag sitter som innesäljare/mötesbokare på företaget Student & Workers (www.studentworkers.se) och ringer runt till företag i Göteborg och försöker boka upp möten. Där sitter jag ca 1½ till 2 dagar i veckan och hittils har det gått bra. Chefen är nöjd med mina framsteg och jag känner själv att jag blir bättre och bättre på att boka möten. Det blir dock fullspäckade veckor då jag samtidigt har ganska mycket skola plus att jag är i stallet 4 dagar i veckan. Men hellre det. Har lite ångest inför praktikperioden, kommer ha 6dagars arbetsveckor i 6 veckor framöver. Suck. Giv mig styrka! 


Annars då? Tja, ridningen går bra. Se stallremi.blogg.se och följ mina och Toppens bravader. Kunde ju snöa lite mindre. Som min stallkompis skrev i sin blogg;

"Sverige har aldrig någon riktig vinter numera, det är ju alltid bara rena isgator, slask och modd. Men jag älskar att fick vi 8 års snö på en och samma gång detta år.. varför inte liksom?!" 
 
Citat: zombiegrrrl.blogg.se

Kunde inte sagt det bättre själv.

Förutom det är det full rulle! Sitter som vanligt och borde plugga, hemtentan ska lämnas in om en vecka prick...
Ska försöka ta mig till gymmet imorgon. Två gånger i veckan är mitt mål. Eftersom beach 2009 gick i stöpet så är det nya tag nu. Har ju köpt ny bikini när jag var i Miami och den vill man ju se lite fin ut i i sommar !? Vilket osökt för mig in på nästa ämne som är; Resor i sommar. Vet överhuvudtaget inte ens om jag har sommarjobb ännu, men hoppas på att få jobba som u-ska på Nacka Närsjukhus. Väntar på svar från chefen där som skulle ringt mig i veckan.... Vill verkligen åka till Visby i år igen, och en tripp till Göteborg, eller iallafall västkusten skulle inte sitta fel. Eller en sista minuten till solen kanske? Ja, önskningarna är många, men tiden och pengarna sätter som vanligt käppar i hjulet. Det är dock dags att börja planera nu känner jag. Sjukt egentligen, att man ska behöva planera sitt liv så långt i förväg? Kan ju inte vara så sunt i längden?

Hade iallafall hädanefter tänkt uppdatera bloggen lite oftare. Eftersom veckorna går så fort och man knappt hinner tänka så är det skönt att bara stanna upp ett tag och reflektera över sitt liv. Kanske får man någon ny insikt?
Läste ett jättebra citat häromdagen som löd ungefär såhär; "Livet består för det mesta av vardagar, träna dig att uppskatta dem". Jag fick en liten tankeställare där eftersom jag känner att jag lever lite för helgerna, vilket gör att jag bara skyndar mig igenom 5/7 av veckan för att få dem att gå. "Alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var själva livet", är ett till citat som passar in här, och som stämmer in lite på mig. Alltså, ta en dag i taget och uppskatta vardagen, är mitt nya levnadssätt. jag tror att jag kommer må bra utav det!



Jag och en Eniro-snubbe från Malmö på Hells Kitchen i februari.

Kommentarer
Postat av: L

Go girl, hells rules;)

2010-02-20 @ 23:15:10
URL: http://lovvas.blogg.se/
Postat av: Sara

Oh yes! Vi ska dit igen!

2010-02-20 @ 23:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0