Kommentar till förra inlägget

Okej, fick lite ångest över hur ytlig jag verkar i det förra inlägget! Haha, jag vill bara påpeka att människan är väldigt mångfacetterad, alltså är jag också det. Det visade en sida hos mig som tyvärr finns. Den där lite ytliga, "jag-önskar-mitt-liv-var-liiiite-bättre-och-enklare-att-leva"- sidan.

Okej
jag kör en BMW. Men den är från -97, har rostfläckar och gör hål i min plånbok titt som tätt. Inte så glamoröst. Varför jag inte säljer den? - Jag får ingenting för den. Och jag gillar den faktiskt. "My car is my baby", som man säger ;) Den så fin röd färg och är så skön att köra! Det får räcka som ursäkt. Det har ingenting att göra med att jag är ett BMW freak!

Det där med att "steka på Kallis" ibland, det unnar jag mig en vecka om året. Som jag sliter och jobbar hårt resten av året så tycker jag att det är okej att en gång om året låtsas som att man "är någon" och dricka rosé bland alla andra "stekare" från Stureplan som är på Stockholmsveckan i Visby v.29. Det är på låtsas. Ett spel. En kul grej.

Att träffa snygga killar på krogen. Vem vill inte det? Främst träffar man nya människor, och är de snygga är det ju bara ett plus och man kan bli fotad tillsammans med dem så att man med lite tur syns dagen efter på finest.se eller någon annan hipp sajt. En kul grej som inte händer varje dag i mitt liv.

Fullblodshästar är min passion. Det är vackra och lite galna och jag älskar deras kvickhet jämfört med andra hästar. "If it's not a Thoroughbred, it's just a horse". Jag har alltid varit lite av en tävlingsmänniska och det uttrycker jag genom min ridning. Har ett ständigt sug efter att få tävla hoppning, eller rida fort på en väg gärna mot någon annan (är lite av en fartdåre, men jag har såklart en gräns). Att få prestera helt enkelt! Att kunna rida på dessa fantastiska djur som inte vill annat än att prestera. Och att få dem prestera. Det är nog den bästa kicken i livet jag kan få, vad jag vet om.

Ja, jag blev bjuden på en resa till USA. Jag fick chansen, och jag tog den. Can you blame me? Jag är välsignad med såna fantastiska vänner och familj som gjorde den resan möjlig! Det är ett minne för livet, och en chans som nog aldrig kommer igen.

Sist och inte minst, flumma med mina vänner och shoppa tills kontot ekar tomt. Jag är tjej, hallå! Behöver nog inte förklaras närmare.

Kommentarer
Postat av: L.

Bra du skriver, så sant verkligen. Känns som hela livet är ett jävla spel ibland. När vi sover är vi på OFF-button! Miss U. Puss

2010-02-25 @ 00:13:17
URL: http://lovvas.blogg.se/
Postat av: Sandra

å ja vill också bli bjuden till USA, och shoppa är man ju alltid sugen på tyvärr

2010-02-25 @ 10:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0