Tenta coming up

Ja, på Lördag kl 10, smäller det. Eller iallafall börjar blyertspennorna ångestladdat mala på de vita papprena ord för ord, allt vad man kan, allt som finns i huvudet. Usch.

Toppen är nu nästan helt återställd i ryggen, kiropraktorn Helena var ute igår och klämde och tryckte och lasrade och akupunkturade, så om en månad blir sista besöket. Skönt, hon är verkligen en helt annan häst att rida. Alla frågar " Ska du inte köpa henne? Ni som passar så bra ihop!?" Klart att jag vill köpa henne, det är inte det. Men pengarna, och tiden? Vart ska jag få det ifrån? Visst jag har ett extrajobb på G, men det tar ju tid att jobba också... Hursomhelst, ska börja med att ev. ta henne på foder men då behöver jag en duktig unghästvan medryttare som kan hjälpa mig 1-2 dagar i veckan. Någon som vet någon som kan unghästutbildning? Säg till isf...

Var ute på en underbar ridtur imorse, solen sken och det var klarblå himmel. Det är livet. Det är något speciellt med morgonridturer.

Haft en bra helg, var lite för bakis i söndags, helt i onödan också... dumt att inte äta ordentligt innan man börjar supa, men det är ju så himla trist att laga mat! Och så missade jag mitt planerade träningspass också. Inte bra. Kollade på många bra filmer istället hehe...

Tränade idag för sista gången för min PT Göran, han är riktigt bra. Känns kul att jag faktiskt tränar för att bli en bättre ryttare, behöver träna upp hela min vänstra sida som är stel och svagare än den högra. Det kan i längden påverka hästen man rider, så att den i sin tur också blir sned. Icke bra!


Äntligen har CSN kommit! Jippi, jag är rik. En stund iallafall =) Gillar att köpa kläder och hästgrejer för mycket. Jag är då ingen "Spara" har jag konstaterat, snarare en "Slösa"... Men självklart efter att alla räkningar är betalda!  

 Toppen i hagen i somras.

 Toppen ligger ner. Vi låg och mös en bra stund! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0